سرخط خبرها

ویدئو | هتل تاریخی پارس مشهد؛ نگین انگشتری خیابان ارگ

خیابان ارگ مشهد، روزگاری مهم ترین خیابان این شهر بوده است و یکی از یادگاری های مهم و برجای مانده از آن، هتل معروف «پارس» است.
  • کد خبر: ۱۳۰۸۷۰
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
  • ۱

مریم تکافی | شهرآرانیوز؛ سال ۱۳۱۶ خورشیدی بود که هتلی مدرن در خیابان ارگ مشهد شروع به فعالیت کرد. نوسازی بافت فرسوده مشهد و تغییرات بنیادینی که در شهرسازی ایران در حال وقوع بود سبب شد تا یک مرکز اقامتی در یکی از خیابان‌های مهم آن زمان مشهد ساخته شود.

این هتل توسط یک معمار روس و به سبک هتل‌های مدرن غربی آن زمان ساخته شد. اولین مالک این هتل یک فرد یهودی به اسم «امین اُف» بود و چند سال پس از راه اندازی هتل، آن را به مالکان فعلی هتل واگذار کرد؛ آقایی به اسم «مجاور توسی» صاحب هتل شد و اکنون فرزند وی مدیریت این بنای تاریخی را برعهده دارد.

هتل تاریخی پارس مشهد اگرچه نخستین هتل مدرن ایران معاصر نیست و پیش از خود، گراند هتل قزوین و گراند هتل تهران را می‌بیند، اما قطعا تنها هتل تاریخی فعال ایران امروز است که از گزند شهرسازی‌های امروزی و تخریب گسترده بافت‌های قدیمی و تاریخی ایران جان به در برده است و همچون یک نگین انگشتری در این خیابان تاریخی جا خوش کرده است. گزارش تصویری کوتاه از این هتل خاطره انگیز را در ادامه خواهید دید.

 

اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 512

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
0
1
با سلام گزارش خوبی بود کاش از این اثار تاریخی مشهد بیشتر مستند تولید کنید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->